Czasami
rowerowanie to żaden lekki kawałek chleba. Żadne tam błyskotki,
śmiesznotki, wiatr we włosach i wzdychania niewiast – ciężka
robota i tyle. Trzeba się zebrać w sobie. Wsiąść w samochód.
Pojechać kawałek, bywa, że daleki. I po całej nocy jazdy zawitać
do krainy, w której „kocham Cię” brzmi niezbyt słodko, piwem i
musztardą płynącej ziemi. Tak właśnie znaleźliśmy się w
niemieckim Friedrichshafen, w którym odbywają się największe w
Europie targi rowerowe – Eurobike. A my po prostu musieliśmy tam
być – obowiązki wzywają! Chcemy Wam przedstawić nowości
naszych producentów zaprezentowane na tych targach. Chcemy także
pokazać ciekawostki od kilku zaprzyjaźnionych i cenionych przez nas
marek. No to jedziemy!
Niner Bikes
Celebryci rynku
twentyninerów nie próżnują. Chris Sugai chodził po stoisku
nabuzowany jak rakieta przed startem! I miał powód, nawet kilka. Na
Eurobike swoją premierę miały dwie odnowione ramy alumiowe – Air
9 i E.M.D. Po ostrej ofensywie na rynku rowerów z karbonu aluminium
powraca w wielkim stylu! Dwie kluczowe aluminiowe ramy dostają kopa
w przyszłość. Główka tapered – bang! Hydroformowane rurki –
kaboom! Mniejsza waga i większa sztywność – ka-ching! Ale to nie
koniec nowości. Niner zaprezentował nowe rurki – kierownicę RDO
ważącą 150g przy 710mm, mostek, TRZY sztyce. Jest aluminiowa,
jest karbonowa z aluminiowym jarzemkiem, jest w końcu karbonowa w
100% - jest pełen wybór. Ostatnia nowość Ninera to sztywne
widelce karbonowe z ośką na 15mm. Jest grubo, co?
Ibis
Cycles
Ten
dzień musiał nadejść. Niektórzy już od tygodnia mają na
plecach gęsią skórkę na samą myśl! Ibis zaprezentował w końcu
swoje podejście do tematu 29”. I ludzie! Nie ma co, dali do pieca!
Nowy model nazwany wstępnie Ripley (to chyba na cześć tej babeczki
z Obcego) daje ostro szyku. Mamy 120mm skoku zawieszenia by DW. Jest
to zupełnie nowe podejście do tematu. Dotychczasowe ogniwa zawiasu
zastępują mimośrodowe łożyska – ten sam koncept a rozwiązanie
czytsze i ukryte w czeluściach ramy. Damper z Kashimą jest
połączony karbonowym „wishbonem” z wahaczem. ta rama zrywa
czapki z głów i ugina kolana! Jest oczywiście główka tapered,
bezpośrednie mocowanie przedniej przerzutki, tył w standardzie X12.
Dwa ostatnie zawędrowały też do Mojo HD – nowe HDki mają je od
tej chwili.
Straitline
Components
Czekaliśmy
i się doczekaliśmy. Nasze spocone łapki spoczęły na pedałkach
AMP. Robią kolosalne wrażenie. Są lekkie, cudnie wykonane, prawie
równie duże jak De Facto Pedal. Te pedały to będzie hicior roku!
Niestety nie mieliśmy tyle szczęścia z mostkami AMP. Czekamy do
Interbike! Poza pedałami mieliśmy okazję zobaczyć także
hydrauliczny rotor Straitline. Zasuwają na nim Cam McCaul, Mike
Montgomery czy Brandon Semenuk. Dobra ekipa testerów, czyż nie?
Świat
zawieszeń
Mamy
dwie ulubione marki z zawieszeniowej parafii – Cane Creek i
Marzocchi. Nie mogło nas zatem zabraknąć na stoiskach tych firm!
CC finiszuje z pracami nad DBair – powietrzną wersją cudnego
Double Barrela. Zapowiada się miodnie! Dowiedzieliśmy się, że
jednym z pierwszych testerów DBaira była pracująca nad Chilcotin
ekipa Knolly. Czyż to nie cudna wiadomość? W kąciku Marzocchi
powrót do starych tradycji. W eksponowanym miejscu wabiła sowicie
obdarzona i bezlitośnie opięta skórą Bomber Girl, na stojakach
dumnie prężyły się sztućce na rok 2012. Powracają germańskie
literki, powracają dobre, sprawdzone rozwiązania – będzie
godnie, bez dwóch zdań.
Całkiem ciekawie jest zamontowany damper w Ripley'u od strony wahacza. Czy to oznacza mniej więcej tyle, że pozostaje on cały czas w jednej linii z wahaczem? Bo jeśli dobrze sobie sprawę wyobrażam, jeśli tak nie będzie to biedne tuleje dampera, oj biedne.
OdpowiedzUsuńDamper ma "przedłużkę" - widełkowaty element połączony na sztywno z tłoczyskiem i przegubowo po obu stronach z wahaczem. Mamy zatem czysty układ przegubami na obydwu końcach. Nie bój żaby o damper :)
OdpowiedzUsuńI po takiej odpowiedzi mogę znów spać spokojnie :)
OdpowiedzUsuń